onsdag den 12. december 2012

Omverdenen..


Jeg er ved ikke hvad der rigtigt at gøre. Kan ikke finde ud af hvordan man bedst giver omverdenen besked om hvordan man har det. Ved ikke om jeg har grebet det forkert an, synes i hvert fald ikke det bliver nemmere med tiden.

Jeg siger sjældent noget om hvor meget hovedpine jeg har i dette øjeblik, om hvor meget kvalmen generer eller at svimmelheden gør det hårdt at fokusere på andet end at holde balancen. Men hvad skulle folk også bruge al den information til. Sådan er det jo hele tiden, og man kan da for satan ikke gå rundt uafbrudt og fortælle om sine smerter. 
Så lader jeg i stedet som ingenting og deltager i samtaler, smiler og griner. Men så tror folk jeg har det godt. Træls.

Nogle gange føler jeg mig bebrejdet at jeg ikke har kunnet vise bedre hvordan jeg har det. Men hvad skal jeg gøre? Jeg kan ikke fortælle om det hele tiden, for det er sådan set bare et grundvilkår at jeg har det elendigt. På den anden side kan jeg heller ikke bare blive hjemme i sengen i 3 år fordi jeg har det dårligt. Så får jeg det bare endnu værre.

 Måske er det bare mig, men dette er hvad jeg føler verden omkring mig giver mig af valg. Måske de godt forstår at selv når jeg sidder til en middag i 4 timer og hygger mig, selv da sidder jeg med ondt i hovedet, svimmelhed og kvalme.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar